Salta: zout, bergen en drugs!

3 februari 2010 - Mendoza, Argentinië

Hoi Allemaal!

Hier weer berichtje uit Argentinie! Na de watervallen ben ik weer in de bus gestapt voor 23 uur richting Salta, in het noord-westen (http://en.wikipedia.org/wiki/Salta). Had dit keer een echt backpackershostel geboekt (wel eigen kamer) maar na 23 uur in de bus wil je eigenlijk wel een lekker bed. Dat zat er dus niet in, wel een warme kamer zonder airco, met muggen, doorgezakt bed en piepschuim plafond. Maar ja, wat wil je ook voor nog geen 10 euro per nacht... Zo´n hostel heeft ook voordelen, nl dat je veel makkelijker mensen ontmoet. Ik heb 3 dagen opgetrokken met een stel uit engeland, uit zweden, een mexicaan, een amerikaan en een australische. Lekker multi culti! De mexicaan wist alle leuke plekjes in Salta die normaal voor toeristen verborgen blijven. Een daarvan was een huis met allemaal kamers, waar argentijnen hun gitaar mee naar toe nemen om beetje te zingen en van eten en drinken te genieten. En ze zongen echt prachtig! Verschillende kamers gingen zelfs met elkaar de competitie aan om wie het mooiste kon zingen!

Ik heb ook een excursie in de omgeving gemaakt. Het was een rotsachtige omgeving, droog en weinig groen, maar wel prachtige rotsformaties die telkens van kleur veranderden (zie foto´s). Ook kleine dorpjes bezocht waar mensen nog zonder electriciteit leven. Bizar, lijkt me een zwaar leven, maar ze leken gelukkig. Ze leefden van het riviertje en de lamas en geitjes die ze hadden. Wel indrukwekkend. Daarna naar de zoutvlakte gegaan. Leek eigenlijk gewoon op sneeuw, maar heb even geproefd, en het was toch echt zout!

Daarna hoog de bergen in, en we kregen cocabladeren tegen de hoogte ziekte. Ik heb inderdaad nergens last van gehad, alleen op 4100 meter beetje dieper inademen. Op hoogste punt kwam een franse wielrenner in rabobank pakje de berg op gefietst, over sportfreak gesproken!

In Salta stad zelf zijn we naar een handwerk markt geweest, en naar een museum die de inca cultuur beschrijft. Ook het onderdeel waar ze kinderen offeren door ze hoog op een berg achter te laten, brrrrr. Vreselijk! Rare types, die Inca´s!

Nu ben ik in Mendoza. de wijnstreek van Argentinie. Gisteren wijntje geproefd, was lekker, maar heb er geen verstand van :-)

Nou, hoop dat daar alles goed is, veel liefs!

Kim

PS heb videos van de watervallen ge-upload, over paar uur moeten ze te zien zijn!

1. Jette:
    Hoi Kim,
    goed te horen dat je aan het genieten en ontdekken bent...ik begin steeds meer te begrijpen wat je me allemaal hebt verteld ;-)..maar alles gaat zijn gangetje..Groetjes Jette
  2. Mark:
    Ha Sunshine!
    Fietsen op 4100 meter hoogte, het zullen de Coca bladeren wel geweest zijn ;-) Wat een super reis ben je aan het maken, stoere verhalen en genot om te lezen.
    Veel plezier! Adios!
    Mark
  3. René:
    Kim,
    't is wat zo'n reis, maar dan zie je wel wat! Zijn we in het westen toch behoorlijk verwend zo te lezen ;-) Ga je op reis om Spaans te leren, krijg je Zweeds & Engels voor je kiezen -> Lekker Dan!
    Geniet ervan!
  4. Kundalini:
    Aha Cocabladeren!
    Maar je zegt er verder niets over!?
    Wist trouwens niet dat Mark vermomd als Fransoos ook in Argentinie is haha!
  5. Ivonne:
    Hee Kim,

leuk je te volgen, zou het zelf niet zo leuk vinden om een wielrenner in `rabo`kostuum tegen te komen, maar ja dat is natuurlijk een ander verhaal!
    veel liefs uit Nieuwstadt
  6. Hans van den Berg:
    3 februari 2010
    zonder electriciteit? Hoe moet je dan je haar föhnen? ;-)

Gave verhalen. Keep up the good work!
    Ciao
    Hans
  7. Marieke:
    4 februari 2010
    He Kim!

Erg leuk je verhalen. Ik houd je in de gaten ;-)!
    Leuke ervaring zo'n hostel. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten!

Veel plezier! (ik ga weer aan het werk...)
    X Marieke
  8. Hans-Jurgen:
    4 februari 2010
    Ola Kim,

Jouw zussie heeft me jouw "reislogger" doorgegeven! Indrukwekkend zoveel reislust en ondernemingszin! Goede actie, dus!

Adios,

HJ
  9. Ton:
    5 februari 2010
    Wat een koele filmpjes. De watervallen zien er echt heftig uit. Zal nog wel een stapje heftiger zijn als je er tussen staat! Geniet.
  10. Dora Garson:
    5 februari 2010
    Wat fijn om op afstand mee te genieten van zo'n prachtige reis. Je bent er niet bij maar soms voelt het wel zo! Wat doe jij veel indrukken op, geweldig !
    Blijf genieten en ons mooie verslagen sturen.
  11. Kiki Kivits:
    5 februari 2010
    Ghahaaa.. ik zie ons Feije al op de Cauberg achterlaten.. ;-) Ik neem aan dat die kinderen wel weer terecht kwamen?
    Heerlijk reisverslag weer..
    Groetjes!
    Kizzy
  12. Ramiro:
    5 februari 2010
    ¡Hola Chiquita! No entiendo nada de tus historias, ¡pero me gustan las foto´s! Yo me voy a las cateratas mañana, ´toy muy ensioso...
    chau linda, que te vaya bien
  13. phiel:
    6 februari 2010
    He Kim, het blijft geweldig om dit alles zo volgen.
    Blijf genieten dan genieten wij op afstand met je mee!
    groetjes uit Genhout
  14. Vincent:
    7 februari 2010
    Hoi Kim,
    Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Mooie reisverslagen en leuke foto's / filmpies.
    Zodra je weer terug bent kun je me vast de salsa leren. Nog veel plezier met je groepsreis !
    Liefs van je leukste schoonbroer Vinnieboy
  15. Gonny:
    11 februari 2010
    Kim,
    Spannend zo'n avontuur, en dat wij met z'n alle kunnen meegenieten. Je hebt het echt naar je zin he.
    Gieniet nog heel veel in de komende weken / maanden.
    Gonny
  16. Mark:
    11 februari 2010
    Hola Chica,

Wat een natuurpracht! Nu helemaal jaloers. Schitterende foto's. Ga volgend jaar daar trainen ipv GC. Spreek je snel weer!

X