Wijn en beestjes

12 februari 2010 - Esquel, Argentinië

Hallo Allemaal!

Inmiddels is mijn groepsreis Patagonie ook begonnen. Na het wijnproeven in Mendoza, met een prachtige excursie naar de grens met Chili, via Buenos Aires aan deze groepsreis begonnen. Het eerste wat opvalt in deze omgeving is de ontzettende leegte, kilometers vlakte met alleen struikjes en soms wat schapen. Af en toe vraag je je af waarom ben ik eigenlijk hierheen gekomen? Totdat je op je excursie allemaal leuke beesten ziet. Hier een samenvatting: Guanaco´s (soort lamas), nandoes (soort struisvogels), gordeldieren, vosjes, pinguins (heeeeeel veel!), zeeleeuwen (met kleintjes, heel grappig, zijn nu aan het puberen en dat lijkt net op hanggroepjongeren, beetje lol trappen en de rest voor de gek houden), zeeolifanten (zijn nu aan het vervellen, dus liggen alleen maar stil in de zon), heel veel soorten vogels, en gauchos op paarden met schapenhonden. Kortom, heel erg leuk! Zie ook de foto´s met vooral mijn persoonlijke favoriet: de pinguins…

Vandaag zijn we weer helemaal naar het westen gereden, en hier lijkt het weer op zwitserland. Morgen wandelen in natuurpark en overmorgen ook, en met boot over groot bergmeer varen.

Dat was m weer, tot snel! Veel liefs!

1. hanneke:
    He Kim,

Wat ziet het er allemaal heerlijk uit. Wat een superreis is dit aan het worden. Vooral die foto met die pinguin is briljant (verstoppertje). Ik geniet van al je verhalen.

Dikke knuffel!
  2. Rachel:
    12 februari 2010
    Cool! Ik wil ook weer naar Zuid Amerika! Maarja, ik ´moet´ maandag weer terug naar Australie. Da´s ook niet vervelend ... zeker als je weet hoe ontzettend KOUD het in NL is. Brrrrrrrr.
    Ik weet zeker dat je ongelofelijk gaat genieten van de Galapagos, snorkelen met zeeleeuwen enzo!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog!
  3. Elke:
    Lieve Kim,

Het is echt genieten van je foto's en verhalen. Zou zo ook weer op het vliegtuig willen springen, maar helaas is de bodem van mijn portemonnee geheel in zicht ;-) Geniet van de prachtige omgeving, de rust en het weer (snuif het op, sla het op, omarm het en laat het niet los), want hier is het nog steeds bar en boos. Dit weekend carnaval met thermo-ondergoed en snowboats, is ook wel weer eens leuk voor de afwisseling... haha.

Veel liefs Elke
  4. Michiel:
    Respect! :-)
  5. Marieke:
    12 februari 2010
    Klinkt goed! Wat een leuke pinguins! Ik heb toevallig vorige week nog pinguins gezien in de dierentuin in amersfoort. Maar in het wild is natuurlijk veel leuker!

Geniet ervan!
    X
  6. Marc:
    12 februari 2010
    Wat een leuke avonturen... ben helemaal jaloers. Is het een beetje zoals je verwacht had? Geniet nog lekker; weet hoe het is.

groetjes..
  7. roos:
    12 februari 2010
    Wat een pracht Kim. En ik zit maar op het werk bezig met saaie vorderingen en luisteren naar boeven met slappe smoesjes. Ben benieuwd naar het volgende bericht.
  8. Kundalini:
    15 februari 2010
    Die Pinguins waren een paar jaar terug in ZAF......Zijn blijkbaar een werelddeel opgeschoven.
    Pling, Plong, Pleng.....It must be a Camel!!
    eeeeeh sorry, afgeleid. Zappa uit de speakers

Leuke mensen in je groepje!?
  9. Carmen:
    15 februari 2010
    Hola Kimita!

vind het echt super om je verhalen te lezen! Oftewel.. me alegro que tengas tantas historias para contar. Espero que el viaje de grupo esta tan divertido como lo has pasado hasta ahora.

Aki todo bien, Eric dice que estoy embarazada como una angelita :o)

une beso desde Utrecht..donde hace frio y nieva todavia.

Carmen