Nu wel automatische email?

27 januari 2010 - Puerto Iguazú, Argentinië

Hey chicos y chicas!

Een zeer opmerkzame lezer (thanks Rachel!) wees mij erop dat ze geen automatische mails krijgt op het moment dat ik een nieuw bericht plaats. Heb even gezocht op de site, en het klopt, ik ben zelf vergeten een instelling te maken zodat het wel werkt. Stom! Hopelijk werkt het nu wel...

Ik ben vandaag en gisteren bij de Iguazu watervallen geweest. Eigenlijk zeggen de plaatjes meer, daarom heb ik wat foto´s neergezet om te bekijken. Ga ook nog proberen video te uploaden, maar de verbinding is niet zo snel. Gisteren ben ik naar de Argentijnse kant van de watervallen gegaan. Het ligt in een tropisch natuurreservaat waarbij mij vooral de dichte begroeing, vele vogels en vlinders, kolibries en mega grote mieren op zijn gevallen. Daarnaast de neusbeertjes(http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_neusbeer). In de bus heb ik een amerikaan leren kennen (vond hem eerst beetje raar, maar bleek toch heel aardig, en wist veel van planten en dieren) die bij de ingang meteen werd beroofd door een zeer brutale neusbeer. Hij had een witte plastic zak met eten bij zich, dat werkte als een rode vlag op een stier! Beertje nam een aanloop en rukte zo de hele tas open! Ik was echt onder de indruk! Eerst hebben we de paseo inferior gelopen, een route die je langs de onderkant brengt van de watervallen. En daarna langs de bovenkant, waarbij je zo langs de afgrond af kan kijken. Daarna naar de grootste waterval, de keel van de duivel. Immense hoeveelheid water die daar naar beneden stort! En je wordt zeiknat, maar dat nam ik maar op de koop toe ;-) Al met al de 18 uur in de bus meer dan waard!

Vandaag zijn we met de bus naar Brazilie gegaan, ben ik helaas de amerikaan kwijtgeraakt, maar kwam weer paar duitse meisjes tegen. Proberen duits te praten creeerde soort kortsluiting in mijn hersenen :-) De braziliaanse kant kijkt van verder af naar de watervallen, en is dus heel panoramisch. Ook prachtig!

Morgen ga ik naar Salta, een stadje in het noordwesten, richting Bolivia. Droog en rotsachtig, mooie tegenstelling met hier!

Nou, muchos saludos, beso Kim

1. Rachel:
    27 januari 2010
    Ja hoor, ik heb een mail gekregen! Heel goed. Gave foto's!!!
  2. Hans van den Berg:
    27 januari 2010
    He Kimmie!

Nu wel automatische mail! Ik ga snel even kijken welke eerdere berichten ik gemist heb omdat ik geen automatische mail kreeg ;-)

Geniet!
    Hans
  3. Elke:
    28 januari 2010
    Jep ontvangen, fijn die automatische mail.

Heerlijk om zo 's morgens vroeg op mijn werk (9.00 uur) even bij jouw verhalen en plaatjes weg te dromen. Je gaat er spontaan van watertanden... Heb maar even een kopje thee gehaald om te verbergen dat ik hier zit te watertanden.

Het zijn overigens wel echte watervallen, jeetje hoe groots! Ben je nu overigens aan het rondreizen en heb je je lessen spaans afgerond?

Veel liefs Elke
  4. Lidwien:
    28 januari 2010
    Wauw!! Ongelooflijk, wat een mooie foto's! Ik heb alle verhalen gelezen, kreeg net een bericht in m'n mail dus inmiddels werkt alles -bij mij ook- goed. Bedankt voor dit gigantische jaloezie-gevoel op de vroege ochtend, haha!
    Ik hoop dat je enorm geniet!
    Veel liefs, ben benieuwd naar je volgende verhaal!
  5. phiel:
    28 januari 2010
    He Kim, wat ziet dit er allemaal goed uit! Blijf genieten!!!!
    groetes uit Genhout
  6. Esther:
    28 januari 2010
    Jippie krijg ook een mail!!maar goed ik heb al jouw berichten toch wel bijgehouden!!!

Have fun!!

xxx
  7. Kiki Kivits:
    29 januari 2010
    Ja, ik heb de mail ook gekregen nu, maar ik had de berichten ook bijgehouden. Het klinkt en ziet er heerlijk uit!
    xje Kizzy
  8. Marieke:
    30 januari 2010
    Hi Kim!

Ik was al benieuwd of dat je de blog ging bijhouden! Heel erg leuk om je verhalen te lezen en geweldige foto's te bekijken: wat een enorme watervallen! Ben wel benieuwd welke spaanse zin je zo snel hebt uitgesproken.

Hier alles goed! Het heeft hier weer eens gesneeuwd. Vanochtend hardgelopen met Dirk door Amelisweerd. Net alsof ik in een sprookje was, zo mooi wit. Maar bij jou ziet het er lekker warm uit. Heb ook wel weer kriebels om weer te gaan reizen naar een ver, warm land.

Geniet maar lekker daar! Ik ga je verhalen nu ook volgen!

XXX
  9. Josien:
    30 januari 2010
    Hoi Kim,
    Was net even bij Esther op de thee en ze liet met trots je website zien!!
    Leuk om je verhalen te lezen... Op die plaatsen ben ik 4 jaar geleden ook allemaal geweest. Ik vond de watervallen echt geweldig!!
    Gaaf dat je naar dat Metallica concert geweest bent, vrienden van Diego zijn daar ook geweest. Gezien toevallig?? haha!
    Veel plezier nog!
    Gr Josien