De galapagos kater....

20 maart 2010 - Canoa, Ecuador

Hoi allemaal!

Dit berichtje heb ik geschreven na een uur te hebben moeten wachten op een computer die vrij kwam, dus ik hoop dat iemand het gaat lezen :-) Ik ben nu in Canoa, een klein surfdorpje aan de kust van Ecuador, waar maar 1 internetcafe is! Na een aantal dagen langer te zijn gebleven op de galapagos eilanden, toch maar het vliegtuig naar het vaste land van ecuador weer gepakt. Het moment dat ik het vliegtuig instapte had ik al spijt, omdat ik terug moest naar Guayaquil, omdat daar nog spullen van me stonden bij mijn reisagent. Guayaquil was me voor galapagos ook al helemaal niet bevallen, en nu moest ik er weer naar terug! Gelukkig zat ik in het vliegtuig met een jongen uit Korea die ik kende van galapagos, en hebben we samen alleen maar op het enige terrasje gezeten wat daar was. Ik kan nu trouwens wel mijn naam in het koreaans schrijven...

Daarna ben ik met de bus naar Cuenca gegaan, in de hoop een mooier stadje aan te treffen. Gelukkig was dat het geval, Cuenca is een oude koloniale stad, met prachige pleinen en kerken. Ook mensen kijken is erg leuk daar, er lopen nog veel vrouwen in klederdracht, veel nonnen, kinderen in schooluniform (lijkt of de tijd beetje heeft stilgestaan in Cuenca). Op woensdag had ik een excursie geboekt, alleen waren ze me vergeten op te halen! Ik wachten en wachten, sturen ze een prive gids (alsof ik daar blij mee moet zijn) na anderhalf uur. Na een kwartier rijden ging de auto stuk, hebben we half uur langs een levensgevaarlijke weg moeten wachten op een andere gids! (nu had ik dus 2 privegidsen...). Ik weet niet waar ze die gasten vandaan hadden gehaald, maar ze wilden alleen over nederlandse vrouwen praten, en wisten helemaal niks over de plekken die we bezochten. Niet grappig! En als klap op de vuurpijl gingen we lunchen (nou ja, ik kreeg een bord eten voor m´n neus), en vraag ik nietsvermoedend, omdat het vlees beetje raar ruikt, wat het voor vlees is. Toen kwam er een engelse term uit waarvan ik alleen ´pig´ kon verstaan. Nou ja, dat zal wel goed zijn dacht ik. Maar nog voordat ik de 1e hap neem (gelukkig!) dringt het tot me door dat ze ´guinee pig´zeiden. Wat is dat ook al weer? O ja....CAVIA!!! Brrrrr. Ik was ´not amused´en heb na terugkomst al mijn geld teruggeeist (gelukt!).

Daarna ben ik naar Quito gevlogen, om de volgende dag een bus naar Canoa te nemen. De busreis kan ik alleen maar omschrijven als een opeenstapeling van verbazingen. Over de rijstijl van de chauffeur op de hele hele slechte wegen, het keihard draaien van 1 salsa nummer 2 uur lang, en dan bedenken dat de cd misschien op repeat staat, de enorme hoeveelheid aan verkopers die iedere stop de bus in rennen, en om het hardst gillen wat ze verkopen, de verbazing die ze hebben als ik niks wil kopen (spelbreker...hoezo heb je geen zin in gefrituurde banaan?), het stoppen als ze daar zin in hebben om lekker een half uur te gaan kletsen met vage kennis en hoe het binnen 1 uur van maar 10 graden in de bus naar 35 graden kan veranderen. Maar goed, ik ben aangekomen, heb leuk hotel gevonden waar ze je meteen aan de bar planten om je cocktails te voeren. (geen goed idee op een lege maag!)

Al met al moet ik zeggen dat ik galapagos misschien beter voor het laatst had kunnen bewaren, nu is alles een beetje zo zo. Volgende week ga ik nog naar een stadje genaamd Otovalo, waar ze hele grote handwerkmarkt hebben, en dan volgende week zondag vlieg ik via madrid naar huis! De tijd is gevlogen, kan niet geloven dat het er alweer bijna opzit! Maar ik heb zin om weer naar nederland te gaan en iedereen weer te zien, een bruine boterham met kaas te eten en een zak drop te kopen :-)

Liefs Kim

1. phiel:
    20 maart 2010
    Hé Kim, lust jij geen cavia?!?!
    Jij vindt het maar zo zo, de foto's geven toch een andere indruk! Nog een leuke laatste week en een goede vlucht terug naar Nederland!
    groetjes uit Genhout
  2. Ivonne:
    20 maart 2010
    "Babbeltje" op je bord !! Lisanne begon al gelijk te gillen toen ik het haar vertelde.Kan me bij die langharige van ons geen voorstelling maken hoe zoiets op een bord eruit ziet ! De tijd is inderdaad gevlogen. Geniet van je laatste weekje en goede reis terug.
    Liefs uit Nieuwstadt en tot gauw
  3. Rachel:
    Hoi Kim,
    Vandaag is het zonnewende (21 maart), hier in Australie is het al zover, jij bent misschien net op tijd om dit te lezen en om naar het monument op de evenaar nabij Ottavalo te gaan! Heel toevallig was ik daar op 23 september 2001 en waren er enorme festiviteiten met indianen die rond totempalen dansten ... heel leuk! Fijne reis nog. Liefs Rachel
  4. Harm:
    21 maart 2010
    Ha die Kim, Lilian ging 4 babycavia's de fles geven. Hun moeder was bij de geboorte dood gegaan, ik dacht "Kan ik mooi even Kim's reisverslag lezen."
  5. Kiki Kivits:
    21 maart 2010
    Nog maar 1 week!? Wat gaat de tijd toch snel... De volgende keer als ik je zie, krijg je een zak drop van me! En een zak gezouten nootjes... haha... (weet je nog?)
    Nou, geniet nog van de laatste week, kom goed weer thuis en dan spreken we snel af! Ben zo benieuwd naar alle foto's (van de schildpadjes bijvoorbeeld...) en jouw verhalen. Ben zo trots op je!
    Goed, tot snel,
    Ook groetjes van Koen en Feije.
  6. Lidwien:
    21 maart 2010
    Wauw! Dat kan mijn Kim niet eens (z'n naam in het Koreaans schrijven)... bij nader inzien, hoe zag die Koreaanse jongen er eigenlijk uit gdvrdmm? :-)!
    Hahaha, spelbreker, hoe grappig. Wat gaat het inderdaad snel! Hoop dat je een goede reis terug hebt en in de tussentijd natuurlijk nog heel veel mooie dingen ziet!
    xx
  7. Hans-Jurgen:
    22 maart 2010
    In Korea heet iedereen "Kim", maar dan met de achternaam, vandaar misschien. En terugkeren als vegetariër lijkt een optie.

Groetjes,

HJ
  8. martin:
    Hoi Kimmie,

Leuk verhaal. Als ik je foto's bekijk, lijkt Equador wel een beetje op Peru. Ha ha die Cavia (ik vond het net zoete kip). Heb je geen last van de hoogte? X Martin
  9. Hans van den Berg:
    Hé Kimmie,

Je hebt niet voor niets een uur gewacht hoor.... ik lees de verhalen met veel plezier. En inderdaad: ik moet ook eens die kant van de wereld bezoeken. Dat wist ik al, maar nu zeker... Even een goede prive-gids zoeken in Cuenca en dan komt het goed... ;-)

Have fun!
    X H
  10. Dora Garson:
    24 maart 2010
    Niet te geloven; cavia! 's lands wijs, 's lands eer, maar om daar nou in mee te gaan, nou nee. Het zit er bijna voor je op, voor ons ook, en we wensen je daarom een goede thuisvlucht en bedankt voor het fijne reisverslag, ook wij hebben genoten !
  11. roos:
    25 maart 2010
    En m&m's niet de vergeten! Daar zul je ook wel naar uit kijken... Geniet nog een weekje. Het is hier ondertussen prachtig weer, dus wie weet werkt het weer ook nog mee bij jouw welkom thuis!