Back home!

30 maart 2010 - Amsterdam, Nederland

Hoi allemaal!

Het laatste berichtje van deze reis! Ben gisteren na een reis van 20 uur heel warm onthaald op schiphol, en was blij om weer lekker onder zeeniveau te zijn :-) De laatste week heb ik op het strand en in Quito doorgebracht. Eerst maar het slechte nieuws: mijn carriere-switch naar pro-surfer moet ik helaas afblazen... Ik heb 3 uur surfles gehad, en het is me zelfs 1 hele keer gelukt op het bord te gaan staan! Volgende dag kon ik mijn armen nauwelijks bewegen van de spierpijn. En het ziet er zo makkelijk uit! ;-)

In Quito heb ik de stad verkend, en nog een aantal excursies gedaan in de omgeving. Quito is een prachtige stad, mooie koloniale huizen, pleinen en kerken, met op de achtergrond hoge bergen en vulkanen. Apart is wel dat je erg snel moe wordt, vanwege de hoogte. Ik heb een stadswandeling van 5 kilometer gedaan, en was echt kapot! Terwijl ik nu toch wel enige wandel-ervaring heb opgedaan. Wat ik lastig vond was te bepalen in hoeverre de verhalen over hoe onveilig quito is nu waar zijn. Ik was geneigd om me er niks van aan te trekken, maar nadat alle winkels dicht zijn (van die lelijke zware rolluiken) voelt het inderdaad niet helemaal pluis. Gelukkig heb ik het toch overleefd :-)

1 van de excursies zijn we naar een 'cloudforest' gegaan, dat vanwege ligging en klimaat hele diverse  flora en fauna heeft. Onder andere heel veel soorten kolibries en toekans (zie foto's). We hebben een mooie wandeling gemaakt en hadden dit keer een goede gids :-)

In het vliegtuig terug heb ik mijn top3 even samengesteld, voor mensen die nog hulp nodig hebben met het uitzoeken van hun volgende vakantie:

op 3: Perito Moreno gletsjer, het geluid als er enorme stukken ijs vanaf vallen vergeet je nooit meer!

op 2: Iguazu watervallen, enorm natuurgeweld waarbij je niet anders kan dan je heeeeeeeel klein voelen!

op 1: (tromgeroffel) Galapagos eilanden, alle verwachtingen overtroffen (en die waren hoog!), alsof je middenin een natuurdocumentaire zit!

Nou, ik hoop dat jullie ook een beetje hebben kunnen meegenieten, ik vond het in ieder geval erg leuk jullie reacties te lezen!

groetjes Kim

1. Lieke van Blijkshof:
    30 maart 2010
    Hoi Kim,
    Wat fijn dat je weer thuis bent ! Ik ben een collega/kamergenoot van je zus en heb je reis met belangstelling gevolgd.
    Groeten, Lieke
  2. roos:
    31 maart 2010
    Fijn dat je zo genoten hebt. Goed dat je het gedaan hebt. Erg stoer! Snel bellen en afspreken?

Liefs,

Roos
  3. Dora Garson:
    31 maart 2010
    Welkom terug in ons lage landje ! Fijn dat je zo geweldig genoten hebt van deze fantastische ervaring die je de rest van je leven meeneemt. Geniet maar lekker na van je reis en succes met je verdere plannen !
  4. Elke:
    31 maart 2010
    Fijn dat je er weer bent!
  5. phiel:
    1 april 2010
    Zo ga je naar de andere kant van de wereld.... en zo ben je weer terug! Nu moeten wij die leuke verhalen en mooie foto's missen! Da's jammer.
    Wij hebben ervan genoten.
    groetjes uit Genhout