De haven, Metallica en riviertochtjes

25 januari 2010 - Buenos Aires, Argentinië

Nou, na een busreis van 19 uur ben ik aangekomen in Puerto Iguazu. Onderweg getrakteerd op prachtige groene landschappen, die steeds tropischer werden, en ik heb zelfs een paar toekans gespot! Helaas is het nu wel heel tropisch, ben een internetcafe ingevlucht vanwege enorme stortbui! Morgen vroeg op om de braziliaanse kant van de watervallen te gaan bekijken, overmorgen de argentijnse. Hopen op beter weer dus...

Vorige week heb ik nog in buenos aires doorgebracht. Spaanse lessen afgerond en nog veel van de stad gezien, zoals de haven, oudste cafe van de stad en een mega shopping mall waar we naar de film zijn gegaan (it´s complicated, meryl streep, steve martin en alec baldwin, aanrader!). Vrijdag avond ben ik naar de show van Metallica gegaan in stadion River Plate. (Huh? ja echt!) Leraar op de school had kaartjes over, en daarom met een groep duitsers, brazilianen en een rare hollandse ;-) ons begeven tussen de ruige rockers! Goeie sfeer, heerlijk weer, goeie show en vooral leuk omdat een paar brazilianen nog nooit zo´n grote show gezien hadden. Ze waren helemaal van de kaart van zoveel geweld in 2,5 uur!

Zaterdag voor het eerst de stad uit, naar Tigre, zo´n 40 minuten met de trein naar het noorden. Er is daar een rivierdelta, waar je met bootjes doorheen kunt varen. Veel mensen uit buenos aires hebben er hun vakantie huisje (of meer villa, prachtige huizen!). Het deed me een beetje aan de Vecht denken :-). Op de heenweg hield de trein ermee op, en moest iedereen uitstappen. Nou ben ik in nederland wel wat gewend van mensen die dan boos worden op de conducteur, maar ik heb hier een vrouw letterlijk de conducteur zien aanvliegen! Woest was ze! En schelden in het spaans klinkt echt indrukwekkend! Een man moest haar van die arme jongen losrukken, anders had ze hem levend opgegeten! Temperamentvol volkje die argentijnen...

Over het eten hier, ten eerste (en allerbelangrijkste) er zijn hier nauwelijks m&ms te krijgen. Een persoonlijk drama natuurlijk, gelukkig heb ik een vervanger gevonden, genaamd rocklets (smaakt meer naar smarties, maar je moet toch wat...). Verder kan ik geen Mac passeren zonder een mc flurry met oreos te kopen, erg lekker! Natuurlijk bestaat er ook zoiets als de argentijnse keuken ;-) Heb zojuist weer een heerlijke steak gegeten! Ze zijn er met recht trots op, kan ik zeggen. Ik hou zelf helemaal niet van grote stukken vlees, maar deze zijn echt heerlijk! Verder heel veel italiaanse restaurants. Ze hebben hier niet zoveel van die eetstalletjes op straat zoals in Mexico, maar wel in elk park een ´asado´=barbeque met heeeeel veel steak. Verder drinken ze hier een soort kruidendrankje genaamd mate, waar ze steeds opnieuw heet water op gieten en dan weer aan de volgende persoon geven. Het ziet er uit als een heel ritueel, en je ziet veel oude mannetjes de hele dag mate drinken. Ik heb zelf geprobeerd, maar het was voor mij te bitter.

Nou, de regen net zo snel opgehouden als dat ze begonnen is, dus ik kan er weer vandoor! Veel liefs van Kim!

1. Kundalini:
    25 januari 2010
    Aaaaah Metallica!
  2. Rachel:
    26 januari 2010
    Heel leuk om te lezen! Maar ... ik heb me opgegeven voor de nieuwsbrief maar die heb ik nog niet gekregen :(
    Lekker genieten hè! Liefs uit het ook al zo tropische Darwin (over een weekje zit ik in NL ... brr!) en oja, nog belangrijk nieuws: ze hebben hier 4 kleurenpennen met paars, roze, licht groen en licht blauw. Heb je een postadres, dan stuur ik er een op!
  3. Martijn:
    27 januari 2010
    Het Kim, klinkt super allemaal. Heb net 10 minuten bij -8 op het station op hetzelfde treintje mogen wachten die jij normaal ook neemt(dat je maar even weet wat je mist hier;-)). Geniet er goed van! Groetjes, Martijn
  4. roos:
    27 januari 2010
    He Kimmie!

Klinkt goed allemaal. En wat een junkfood komt er langs... Als ik een zakje m&m's moet sturen hoor ik het wel. Ga je nog naar Patagonie, of is dat helemaal uit het plan verdwenen. Las nl. alleen dat er íets anders was, niet wat. Of ik heb het gemist. Hoe dan ook, ga zo door. Het klinkt namelijk of je het naar je zin hebt!

Liefs,

Roos