Het was me het weekje wel...

20 januari 2010 - Buenos Aires, Argentinië

Hallo allemaal!

Hier weer een teken van leven uit Argentinie! Ik ben inmiddels midden in mijn 2e week spaanse lessen. De taalschool organiseert allerlei activiteiten, en ik kan hierbij melden dat ik de wedstrijd spreek zo snel mogelijk een spaanse zin uit (zoals –de kat krabt de krullen van de trap-) gewonnen heb! Daarnaast hebben we alle verleden tijden alweer behandeld, terwijl ze er hier maar 2 gebruiken...

Ben afgelopen week vooral veel met mijn braziliaans klasgenootjes de stad in geweest. Het begon met een bezoek aan de wijk Boca, bekend van de Boca juniors van Maradonna. Maradonna is hier belangrijker dan god, het is dan ook geen goed idee om een rare foto te maken bij zijn standbeeld (aan den lijve ondervonden...) De wijk la Boca heeft allemaal gekleurde huisjes en poppen die je aanstaren vanaf de balkons (zie foto´s). En natuurlijk veel tangodansers.

De volgende wijk die we bezocht hebben is Ricoleta, waar zich ook een bekende begraafplaats bevindt, waar ook Evita is begraven. Daarnaast is Ricoleta de rijkste wijk van Buenos Aires (of zoals mijn leraar zegt: Malos Aires, want veel uitlaatgassen). Heel veel mooie oude gebouwen, en mooie parken.

Op zaterdag liepen we per ongeluk tegen de Parijs-Dakar rally aan (Dakar ligt tegenwoordig in Argentinie kennelijk ;-)) We waren eigenlijk op zoek naar de japanse tuin. Best wel indrukwekkend al die racemonsters! In de japanse tuin liepen we tegen andere monsters aan, er was daar een Manga conventie (als je niet weet wat dit is, google maar eens). Allemaal mafkezen verkleed als hun favoriete manga figuur. Heb me kostelijk vermaakt J

Gisteren zijn we mijn buskaartje voor zondag a.s. naar de watervallen van Iguazu gaan kopen bij het busstation. Ik heb nog nooit zoiets massaals gezien. Busterminal alleen was al een kilometer lang! Uiteindelijk is het gelukt, en zal ik zondag a.s. in alle luxe naar de watervallen reizen. Mag ook wel, want is een reis van 18 uur!

Nou, ik hoop dat met jullie alles goed gaat! Veel liefs uit Argentinie!